RISAU ANAK SAKIT PERUT DAN SEMBELIT..

Sakit perut dan sembelit - Pagi ni masuk je hospital terus terserempak dengan seorang ibu..

" Pn.. anak saya sembelit la.. bila saya stop breastfeeding je dia dah mula sembelit..nak start breastfeeding semula dia dah besar sangat.." anak dia sekarang berumur 3 tahun..

" Saya dah cuba macam-macam dah..tapi tu la..dia ni memilih makan sikit..cuma nasi kosong je yang dia suka..nak bagi buah..sampai bergaduh di buatnya..apa saya nk buat ye Pn"

Perkara macam ni yati pun pernah alami dulu..memang dah buat macam-macam..dah beli cop-cop makanan bagai..dah decorate makanan tu jadi macam-macam bentuk..dia cuma excited tengok benda tu cantik..pastu suruh makan taknak..pening kan?

saya cuba meal shake shaklee..mula-mula macam betul ke ok ni.. takut juga dia taknak..rugi beli..nekad je la kan..sebab ramai yang bagitau ok..

Alhamdulillah.. cuba 2 kali je..dah nampak hasilnya.. saya cuma campur sikit kat dalam susu dia..nak campur banyak takut dia rasa lain taknak minum pula..

Then..memang magik..Hari ke -3 je dia dah complain lapar bila tengok saya makan..kebetulan saya makan kari ayam dengan sayur bayam..dia boleh minta sayur sekali..syukur alhamdulillah..

Sembelit dia pun settle..

No comments: